Earth Control donerer 420.000 kroner til WWF | WWF Denmark

Nyhed lagt på den 26 november 2015   |
En pose goji bær
© Earth Control
I august og september modtog WWF en krone for hver pose nødder eller tørret frugt fra Earth Control, som kunder har købt i udvalgte danske dagligvarebutikker. Pengene skal bruges til WWF's arbejde for bevarelse bevare regnskove og andre tropiske skove i Sydøstasien, Sydamerika og Afrika.

Det var syv uger spækket med konkurrencer, videoer, events og flotte udstillinger i varehusene. Tre danske kunstnere havde hver især valgt at sætte fokus på et emne gennem kunstværker udført med naturens egne, farverige råvarer fra Earth Control. Alt dette for at budskabet om bevarelsen af regnskoven blev mere 'spiseligt' og vækkede folks appetit og købelyst.

Earth Control ønsker at give noget tilbage til den natur, som de benytter til at producere deres produkter. Købene i kampagneperioden og er nu talt op, og donationen til WWF blev på hele 420.000 kr! Et rigtig flot og markant bidrag, der rækker langt i WWF’s arbejde for skovene.

- Vi er meget tilfredse med resultatet af kampagnen og den store donation, vi nu kan give WWF til deres skovarbejde. Med vores produkter ønsker vi at inspirere vores forbrugere til naturlig nydelse af gode råvarer og nye smagsoplevelser som gør den lille mega store forskel.  Kampagnen har været en succes, og vi kan se, at der i kampagneperioden er blevet solgt mere end normalt, siger marketingschef i System Frugt, Bjarne Siersbæk, der ejer brandet, Earth Control.

- Vi er utrolige glade for den store opbakning, der har været til kampagnen. Det giver en saltvandsindsprøjtning til WWF’s arbejde med truede tropiske skove. Vi håber på at kunne fortsætte det gode samarbejde med Earth Control i 2016, siger Gitte Seeberg, generalsekretær i WWF Verdensnaturfonden.

WWF siger tak til Knuthenborg Safaripark, Odense Zoo, Aalborg Zoo og Randers Regnskov, der har bidraget med konkurrencepræmier til kampagnen. Også en stor tak til alle Jer, der købte produkterne i kampagneperioden.
En pose goji bær